نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید
سرخط خبرها

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حدود ۱۰ میلیون خواهد شد

  • کد خبر: ۲۱۰۲۹۹
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
  • ۱
حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حدود ۱۰ میلیون خواهد شد
رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سازمان تأمین اجتماعی گفت: حدود ۷۰ درصد بازنشستگان ما حداقل بگیر هستند یعنی ماهانه ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافتی دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد اسدی در آیین تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران نمونه سراسر کشور سازمان تأمین اجتماعی که با حضور دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور، وزیر کار و مدیر عامل تامین اجتماعی برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: توجه دولت به بازنشستگان تأمین اجتماعی باعث دلگرمی ماست

وی افزود: یکی از نگرانی‌های ما در ابتدای دولت پرداخت حقوق‌ها بود که اکنون در این زمینه نگرانی نداریم.

اسدی انتصاب نمایندگان بازنشستگان تأمین اجتماعی در هیات امنای تامین اجتماعی را از اقدامات قابل تقدیر دولت آقای رئیسی دانست و تقاضا کرد که بازنشستگان در شورای عالی کار هم دارای نماینده باشند.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی از اقدامات تأمین اجتماعی مثل طرح کرامت رضوی تشکر کرد و گفت: با این وجود در برخی قسمت‌ها مثل وام تعداد وام‌ها با تعداد درخواست‌ها همخوانی ندارد.

این مقام مسول خواستار توجه خاص به درمان بازنشستگان شد و گفت: هر چند با بیمه تکمیلی که با مساعدت وزیر کار و مدیر عامل تامین اجتماعی انجام شد قسمتی از این کاستی‌ها کم شده، اما همچنان در این بخش مشکلات داریم.

وی گفت: ۴۰۰ قلم داروی پایه از شمول بیمه خارج شده است که انتظار توجه و حل این مشکلات را داریم.

او گفت: سال گذشته جنابعالی اعلام کردید برای درمان برنامه دارید که متاسفانه اتفاق موثری نیفتاده است.

اسدی تورم را مشکل دیگر بازنشستگان برشمرد و اظهار داشت: آیا با ۶ میلیون تومان حقوق می‌شود زندگی کرد؟ ۷۰ درصد بازنشستگان ما حداقل حقوق ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌گیرند. در هیچ روستایی نمی‌شود با این مبلغ خانه‌ای کرایه کرد.

او خاطر نشان کرد: انتظار داریم با وجود قدم خوب دولت برای کارکنان خود و تعیین حداقل ۱۰ میلیون تومان برای سال آینده، همین عدد برای بازنشستگان تأمین اجتماعی لحاظ شود تا شاهد تبعیص نباشیم.

اسدی گفت: متاسفانه ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی با هم گره خورده است بنابراین انتظار داریم وضعیت سال آینده بهتر شود.

رئیس کانون عالی کارکران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی به رد دیون دولت به تامین اجتماعی هم اشاره کرده و گفت:  واگذاری سهام پرسپولیس به شستا سودی برای بیمه شدگان نداشته و باید منتفی شود.

او بانک رفاه کارگران را متعلق به سازمان تامین اجتماعی دانست و اظهار داشت: با این وجود به دنبال خصوصی کردن این بانک هستند که ما پیشنهاد داریم سهام این بانک به بازنشستگان تأمین اجتماعی واگذار شود.

اسدی گفت: چگونه است از سود ۲۵۰۰ میلیارد تومانی مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد مالیات  گرفته می‌شود؟ چرا؟

وی در پایان گفت: درخواست جلسه مشترک کانون عالی کارگران بازنشسته، معاون اول محترم رئیس جمهور، وزیر محترم کار و مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی  داریم تا مشکلات بررسی شده و مرتفع شود.

در ادامه مخبر معاون اول رئیس جمهور گفت: نوید می‌دهم که حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به حدود ۱۰ میلیون تومان خواهد رسید. همچنین جلسه مشترک برگزار می‌شود.

منبع: عصر خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
0
0
کارمند واحد مستمری تامین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه در سال 1401 در مورد پرداخت نکردن تفاوت افزایش معوقه 5 ماهه، برای بنده مشکل ایجاد کرده است
سازمان تامین اجتماعی شعبه سردشت بهارستان هر سال برای بنده مشکل ایجاد می کند.
هر سال و هر ماه بنده حضوری به این شعبه مراجعه می کنم.
کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست
فیش خقوق اسفند ماه سال 1402 مبلغ 14310821 ریال از حقوق بنده کسر کردن چرا؟
مانده/ 128797382 ریال می باشد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->